Kreativiteten flödar!

Ja jösses va bra jag trivs i skolan, men det är stressigt och full rulle hela tiden. Man blir ofantligt trött i huvudet efterssom det är så otroligt mycket kreativt tänkande. Det är till och med känslomässigt jobbigt vissa stunder, vilket jag ser som positivt. En känslomålning blir så mycket bättre om man gräver djupt i sig själv och verkligen tar fram det där äkta. Den riktiga känslan. Terapi skulle jag vilja kalla det, helt klart. 

Jag har ju dock problem att bena upp saker och ting, oftast får jag så mycket idéer och tankar att jag inte har en aning om vart jag ska börja. Och i slutet rör det ihop sig. Men det är något jag måste lära mig. Att inte ta på mig för mycket och att ta en sak i taget. Men det gör man inte över natt minsann.
Vi har just nu 3 ganska stora uppgifter parralellt; En i bild och form där vi ska måla en känsla. I fackteckning & design ska vi rita och designa ett smycke. Vi ska alltså göra det smycket fysiskt , sätta på en modell och fota. Kan tillägga att det ska göras av diverse saker som t.ex papper, sugrör och annat sånt, inte det lättaste kan ja säga! ;) men skoj!
Och så har vi en foto uppgift i multimedia, vilken jag fastnade för direkt. Vi ska ta ett foto som framför ett budskap. Man ska verkligen se budskapet, och med hjälp av  modeller, olika förmål osv framföra detta. Egentligen ska vi göra en bild. Men jag gillade uppgiften så mycket att jag kände för att göra mer. Vad jag tänkt mig för tema, det får ni se när jag är färdig ;) Men jag tror faktiskt det kommer bli grymt! Då får jag dessutom bilder till min portfolio i samma veva. Perfekt!
ne nu är det snart dags att sova. 
Pusspåer!

Kommentarer
Postat av: Catherine

Det skulle jag jättegärna göra! Men tyvärr har jag ju bara extrajobb utan alfaersättning nu, så naglar prioriteras bort. Kul att ha provat iaf :)

2011-09-29 @ 10:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0