Bestämt mig!

Ja, det är dags att bli kvitt mitt jävliga sockerberoende en gång för alla! Har tänkt på detta sen i Januari att ja vill köra igång men har kommit fram till att jag inte varit helt 100 % motiverad. Men det är jag nu.
Underbara vännen Catherine har dessutom satt igång med en bloggserie om att bli av med sitt sötsug. Människan har varit utan socker i tre månader nu, Galet bra och motiverande! Jag har ju kört kolhydratfritt förr och maten man äter då är verkligen den godaste!

Så mitt startdatum är på måndag den 28/3, då lägger jag av med bröd (min last) och godis/chips och allt som hör till. Följer Catherines (http://catat.blogg.se) tips och råd, så jag börjar så för att sen ta bort pasta ris och potatis. Ett väldigt bra sätt efterssom mitt stora problem är bröd, jag älskar verkligen allt bröd i stort sett :P och godis m.m är också en stor last för mig så att ta det först känns som en behövlighet.
Men redan imorgon så kommer jag att ta bort mjölk ur min kost helt och hållet, för mig är mjölk som de flestas Coca-Cola, jag kan dricka det till allt verkligen och jag dricker det allt för ofta. Så det är verkligen något jag måste sluta med helt, blir en hel del sockerbitar i mitt mjölkdrickande!
Någon av er som har prövat typ Soya mjölk eller havredryck? Smakar de bra isf?


Jag är sjukt peppad till det här, och att börja må bättre i kroppen.
Har låtit sockret styra mitt liv allt för länge, så nu kör vi :)


Kommentarer
Postat av: Catherine

Pepp! :)

Trodde aldrig jag skulle kunna vara utan godis OCH bröd så länge, men tar man ett par saker åt gången så går det lätt! Varje ny uppoffring jag har gjort har tagit 1-2 veckor att vänja sig vid.

NU KÖR VI :)

2011-03-23 @ 14:20:54
URL: http://catat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0