Lite tankar såhär mitt i natten...

..om glädje
Kan man välja? kanske inte alla, vissa sitter kanske i sitationer de inte har kunnat påverka som i sin tur gör en olycklig. Men jag tror ändå att de flesta kan välja...jag vet iallafall att jag slösar bort en hel massa energi och tid på att bli irriterad och sur på saker som jag inte kan förändra eller påverka, vilket jag försöker ändra nu! Jag vill vara en lycklig människa :) Någon som ser det goda i människor före de onda, ger alla en chans och lyssnar. En som inte blir irriterad/stressad på köer, på folk som står i vägen i affärer, på katterna som springer runt, väsnas och välter saker... för att bara nämna några av sakerna som kan irritera mig :) saker ja inte kan påverka... helt onödiga att lacka på , eller hur?
Att jobba bort sånt här är då inte lätt, men ett steg i taget ska jag ta mig till en lycklig(are) nivå i mitt liv, ett harmoniskt liv fyllt med kärlek och glädje!
.
för fem år sen skulle jag aldrig tänka såhär, då hade jag precis mist min mamma..och att ens klara av livet då var en pers. Men efter att ha bearbetat den sorgen, och tagit tag i livet under de senaste åren så känns de som jag vill ta det till "nästa" nivå... just nu är jag glad och framåt, men jag vill vara lycklig på riktigt, jag vill tänka bra och fina tankar om människor.. nu säger jag dock inte att det inte finns onda människor, som faktiskt förtjänar onda tankar.
Men ja tror att kan man förändra tankesätt hos sig själv, hur man ser på andra människor, på saker som händer och sker runt omkring, så kan man nog leva ett gladare och bättre liv.
.
I början av förra året fick jag en kick och bara bestämde mig för att bli positiv... Den månaden mådde jag så otroligt bra, jag var mycket gladare, mindre tjafs , mindre sömnproblem, maten funkade bra, allt va bara bra helt enkelt... dock föll jag tillbaka i mitt gamla tankemönster efter ett tag, och de var väldigt enkelt att göra det tyvärr. Men jag är helt övertygad om att jag kommer tillbaka till de glada positiva tänkandet :)
Det är bara att sätta upp målet, se det och kämpa mot det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra att vara posetiv men å andra sidan så kan man no aldrig sluta störa sej helt, att man blir irriterad på en kö eller att dina katter e jobbiga e ju egentligen inget konstigt de går ju över. det är ju inte så att man går å tjurar över det hela dagen? =)

2011-01-15 @ 08:14:52
URL: http://malpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0