Aoooch

Fick tandvärk som hette duga igår, så det var bara att ringa och boka tid på tandläkarjouren idag, fick komma in vid ett.. LIVRÄDD, rent ut sagt. För er som inte vet så har jag tandläkarskräck...hade en hemsk tandsköterska när jag var liten, och överlag tycker jag bara inte om när folk petar mig i munnen och hänger grejer i mungipan. Men jag har aldrig förut borrat ett hål, eller behövt göra något. Nu var det dock värre, när de tog bild så visa det sig att mitt hål var stort, och hade jag bara åkt in i höstas nära de började ila, så hade det vart enkelt...men men , dum som man är inbillade jag mig att det var något tillfälligt, för att slippa gå igenom ett tandläkarbesök.. stupid stupid.
Jag fick störtångest när de sa de skulle ge mig sprutan...men usch va löjlig jag kände mig efteråt. Det kändes inte ens...och även om han borrade i evigheter ( kändes så iaf ) så gjorde inte det heller ont, det skakade i skallen men ingen smärta. Fick iallafall göra en början till en rotfyllning. men måste fixa tid igen för det ska tydligen ta några gånger... får väl hoppas det inte blir värre än såhär :) då är de ju inga problem, förutom att plånboken ekar tomt efteråt! That's life. Aldrig mer ska jag vänta med att gå till tandläkarn iaf...jag har lärt mig min läxa!
Att få sån ångest och bli så nervös för något tar verkligen musten ur en, så jag ligger hemma halvt dö...
.
Men lika bra jag vilar nu, för imorgon kväll blir det ett bodypump pass på sportlife, som jag längtat! Nu ska det tränas...men måste ta det lite easy i början då jag är sjukt otränad. Men det ska bli otroligt kul :) Blir till att sola efter det oxå.
.
Ååå på fredag kommer Johanna hit och ska träffa sin pojkvän...så då ska vi fika.. Sen blir det mstad på lördag för att fira syrran. Funderar på om man ska dra ut kanske, eller om man ska ta de lugnt me familjen bara och åka hem tidigt på söndagen...det återstår att se :)
.
nu ska jag chilla och fundera lite på min och ewes fotosession vi ska ha nästnästa helg tillsammans med en fotograf i Lidköping. Måste ha lite tema. Ska bli jättekuuul..
Har för övrigt inte hört ngt om jobbet ännu, så har antagligen inte fått det! :( trist men, det är bara att söka vidare då...
.
Pusspåersötnosar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0