Future

Har suttit ett antal timmar och kollat igenom alla frisörutbildningar jag kan hitta. Det finns en del, dyrt dock. Men vad gör man när det är ens dröm? Man satsar :) Det är vad jag tänker göra. Dock vet jag inte än när eller vart. Min tanke var från början att gå en Ky-utbildning som webbutvecklare i Gbg sen jobba som det ett antal år för att spara ihop pengar till en frisörutbildn. Dock känns det onödigt, när jag måste ta csnlån för att överleva de två åren jag pluggar webbutveckling och få en hel del extra skuld. När jag lika gärna kan ta ett lån och gå en frisörutbildning isånnafall. Efterssom själva slutstation i min plan är frisör/stylist/makeupartist med egen salong i framtiden någonstans i världen. Så nu är det lite ändrningar här...har skickat efter lite olika infobroshyrer från olika frisörskolor och även från en intressant skola där man kan utbilda sig till Image-konsult, man lär sig allt från hårstyling till kläder och makeup. Det är en bredare utbildning och väldigt mycket billigare. Min tanke är att kanske ta den först, sedan ta en frisörutbildning efter det För att sedan gå ut som trainee några år tills jag kan göra gesällprovet. Eller tvärtom, ta frisörutbildn först och komplettera längre fram med makeup styling och dyl. Hmm ja det får vi väl se... det är mkt som behöver kollas upp.
Finansiering, boende, om man överhuvudtaget blir antagen :) men jag är positiv. Jag vet precis vad jag vill och det har jag vetat sen jag var liten. Det är solklart! Vägen dit är bara lite oklar än så länge.

Nothing is impossible.

The question is not IF - it's when :)

Kommentarer
Postat av: Catherine

det låter mycket vettigare att satsa på frisör först istället för att jobba ihop pengar som webbutvecklare. tror inte det är så mkt pengar inom webbutveckling eftersom det mest är frilans o man ska vara sjukt duktig för att kunna konkurrera om de bästa jobben. sen är det väl svårt att spara undan så mkt pengar som till en hel frisörutbildning på att bara jobba, jag menar hur mkt till övers hade du ha i månaden när du jobbade heltid? jag skulle nog ha svårt att spara iaf, det krävs ju typ att bo hemma o inte ha några utgifter för att kunna lägga pengar på hög.

satsa direkt på frisör, det tror jag stenhårt på vännen!

2010-01-17 @ 18:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0