att förändras...

Man måste ändra mycket om man vill att det ska bli en stor förändring i livet...det kommer inte bara! Jag ska bli ännu bättre på att lyssna, säga vad jag tycker och stå upp för mig själv. Allt skitsnack och alla energi tjuvar kommer jag att stänga av för... vad är livet om man inte är lycklig?
Jag vet att jag kommer bli lyckligare om jag går ner i vikt och mår bra i kroppen, men det är inte allt. Utseende är bara en liten del i hur vi mår. Jag tror man måste börja på ett helt annat plan, i det psykiska och förändra hur man ser på saker och ting. jag har tagit det största steget nånsin i mitt liv mot en hälsosammare livsstil. Utan så mkt fest och alkohol, helt utan mediciner och självdestruktivitet som rakblad och bulimin. Det har tagit tid, allting tar tid, man kan inte förändra allting på en och samma gång. Jag började med att må bra i själen, att bli av med den självdestruktiviten jag levt med i så många år. Det var svårt och visst får man fortfarande känslor man inte riktigt vet hur man ska hantera .
det var inte längesen jag började dra ner på festandet, och det i samband med min viktminskning. som även den har börjat om hur många ggr som helst. Nu har jag äntligen hittat "mitt" sätt. Och det går hur bra som helst. Jag känner att nu är det bara mitt psyke och mitt tankesätt som ska följa med i detta oxå.. för ändrar jag inte det, då spelar det ingen roll om jag går ner 40 kilo eller 10 , jag kommer inte vara lycklig för det! Och jag kommer säkerligen inte hålla vikten heller.
Så nu börjar jag :) Med att vara glad för det jag har, leva i nuet. ta vara på dagarna och göra det bästa utav det. Och självklart har ju alla dåliga dagar ibland, men att ändå försöka göra det bästa man kan utav de dagarna.


Jag känner det...jag är påväg framåt!


/ En mycket postivare marros :)

Kommentarer
Postat av: emelie

vad glad jag blev av detta inlägg, och allt stämmer så himla bra! är stolt över dig!

2010-01-14 @ 12:19:07
Postat av: Angie

Underbart att höra och en helt underbar inställning hjärtat! :) <3

2010-01-14 @ 12:21:04
URL: http://angieliscious.blogg.se/
Postat av: Catherine

Positivt! Härligt :)

2010-01-14 @ 12:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0