Vad är grejen?

Jo det undrar jag... sett ett par stycken skriva på Facebook och klaga på folk som gör update ofta. Jag undrar hur folk kan sitta och störa sig på det? Om någon nu vill skriva "nu ska jag damsuga" eller "nu ska ja koka kaffe" eller kanske båda två med en timmes mellanrum. Det kan väl omöjligen störa? Det är ju knappast så att den här personen är hemma hos dig och gör detta :P Jag uppdaterar ibland många ggr per dag.. och personligen tycker jag att det är ett kanonsätt - och jag tycker att det är kul å läsa uppdateringar. Om man nu stör sig så mkt på en person som uppdaterar "för" ofta, så ta bort människan från face då! Ärligt talat, onödiga saker att skriva i uppdateringarna är däremot att klaga på folk som gör just det: uppdaterar! Likadant med blogginlägg; jag skriver inte meterlånga inlägg(tycker absolut inte att det är fel att göra det heller!), det blir updates om min vardag, musik, åsikter, ja allt möjligt helt enkelt! Jag läser gärna bloggar som uppdateras varje dag med mkt bilder och lite allmänt. Det behöver inte alltid vara en halv bok eller något lärorikt. Svamla på bara :) Jag skriver ju inte blogg för andras skull - utan för mig själv! Bara en tanke!

Kommentarer
Postat av: Angie

Håller helt med!!! :)

Tråkigt med bittra människor alltså.

2010-02-18 @ 16:16:05
URL: http://angieliscious.blogg.se/
Postat av: jessica

tackar, nä ja fick den gratis ifrån en sida, a ja vill ha bilden typ som du har å ha en bild på mig å alexander, å att amn kan få lite snyggare text där nere därja skriver kram jessica, sen vill ja ha en liten text under kortet på oss ihop, å ha ljusa färger, är så trött på de mörka..

2010-02-18 @ 18:08:47
URL: http://jessisdesign.blogg.se/
Postat av: Catherine

Fast i vissa fall är en del uppdateringar fullkomligt onödiga, och då känns det som att själva grejen är att skriva om vad man ska göra snarare än att göra ;)

2010-02-18 @ 18:12:16
Postat av: Catherine

alltid på hugget med motargument, tagga ner ;)

tycker du att "nu ska jag dammsuga" eller "nu ska jag koka kaffe" är relevant info? jag, och de som stör sig på många uppdateringar (antar jag) tycker att det är roligare att läsa om riktiga händelser i andras liv. jag menar, vad är nästa steg? "nu går jag på toa" "nyss varit på toa, det gick bra".

men jag skulle inte lägga energi på att verkligen STÖRA mig på det, som du säger, det är ju bara att ta bort personen, eller ännu enklare, klicka på "dölj" så slipper man hyperaktiva statusuppdateringar.

2010-02-18 @ 20:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0