a good day

Jaa, idag har de varit en bra och effektiv dag.
vaknade dock sent, typ 10.50, ovanligt att ja ens sover till 09, men vart seg efter helgen och så har man inte vant sig vid sommartid :P MEN va härligt det är att det är ljust fram till åtta nu eller?! underbart!
Jag åkte iallafall till gymmet, 4.1 km från mig... och tre uppfärsbackar :P va helt slut! Jag är ju fortfarande väldigt hostig och snuvig/täppt om vartannat så jag solade bara och sen tog jag cykeln till willys, Storhandlade. Och fick faktiskt med mig 4 påsar på cykeln. Så blev nog iaf minst 8 km cykel idag :) Gött dä..lite mjukstart sådär!
Kom hem först vid 15 tiden så sen dess har jag städat och plockat iordning här hemma, rensat massa saker! Så nu ska jag faktiskt ta kväll, imorgon får det bli en lika produktiv dag..men mer i pluggets tecken! Men först blir det någon typ av föreläsning på förmiddagen i skolan.
.
Katterna blir förmodligen hämtade i veckan iallafall, och så får dom bo ett par veckor hos systeryster. Dels för att jag ska bort i helgen igen.. och jag mår så dåligt när ja lämnar dom ensamma! Sen kommer det ju 3-4 pers till mig nästa helg och på mina 30 kvm blir det trångt ändå, så då blir dom väl ihjälsuttna eller något :P nah men kan va skönt att slippa tänka på det iallafall!
.
Nu har jag precis duschat och ska ta mig en tallrik med dinkel flingor från paulún och filmjölk.
Känns skitbra att sluta med bröd och godis och allt nu. Känner mig förberedd! Så jag inhandlade lite goda frukter förut som jag kan smaska på när ja blir sugen. En dag i taget!
.
Sitter och kollar på Biggest looser på 5:an, så sorgligt.. en och annan tår kommer allt! Det är så otroligt många av de överviktiga som har en story bakom sig, som faktiskt har stor inverkan på hur dom ser ut. Vet ju iallafall med mig själv att mitt ätstörda beteende började när mamma blev sjuk. Då var jag 12 år gammal. 
Så alla som ser ner på de som äter sig så stora, borde först ta reda på varför! För det finns oftast en anledning till det. Sen är det jättesvårt för folk att förstå, som inte själva har haft en ohälsosam relation till mat. Men man ska aldrig dömma innan man vet varför. Och samma sak gäller ju anorexi, det ligger oftast en större grund till varför....
.
iallafall, nu önskar jag er en trevlig kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0