Livet

.


Ja ibland undrar man varför livet blir som det blir, varför möter man motgångar? varför händer vissa saker? Jag tror att man måste gå igenom vissa faser i livet för att klara framtiden. Och alla har vi olika, ingen annan är den andra lik. Ja vet inte om jag tror på att det finns en mening med allting. Isf kan jag inte förstå meningen med min mammas bortgång, min morbrors.

Jag blir så arg när jag tänker på det, att dom inte fick leva längre. Dom ville ju. Dom kämpade mot cancern in i det sista. Men hur tappra och bestämda dom än var, fick dom inte va kvar på jorden.

Orättvist!


Undrar också varför det finns så många människor som inte tar vara på tiden dom har överhuvudtaget. Som kan få det så bra, men som inte kämpar för att leva det långa liv som de fått. Är döden för dem den lättaste utvägen? Att lämna allt och alla bakom sig och fly? Varför kunde inte min mamma fått ta det liv de kastar bort, hon som ville leva.

Ne ja vet att det finns dom som inte ser en annan utväg, men ja kan inte tro det. Får man en diagnos med cancer, och får 6 månader att leva. Det är att inte ha en annan utväg.


Har tänkt mycket på det där, det gör mig arg. Och jag tror att de flesta som förlorat en närstående håller med mig. Man har ett val, att göra vad man kan för att få ut det absolut bästa av sitt liv. Ja eller så väljer man att kasta bort något så värdefullt. Som många sjuka i världen skulle göra vad som helst för att få, de där extra åren med sin familj och sina vänner.

Jag har inte alltid tyckt livet varit enkelt, jag har inte alltid haft bra dagar, långt ifrån. Men jag vet att livet har så mycket mer att ge än döden. Jag älskar min familj, mina vänner, och jag älskar mitt liv! Jag vet att man kan ta sig upp, hur långt ner man än sjunkit så finns viljan och styrkan att fortsätta leva. All energi man lägger på tankar om döden och all skit, vänd och försök tänka på hur mkt man kan få ut ur livet om man bara vill. oändligt.

Ingen har sagt att livet är lätt, men det är värt att leva.

Jag vet iallafall att jag har lagt ner alldeles för mycket tid på saker som inte betyder något, skit rent ut sagt. Jag vill att mitt liv ska bli bra, det kommer ta tid innan jag vänt på allting i mitt liv. Men jag är på god väg, och jag mår bra. Jag känner mig bra... Jag hoppas bara att alla lyckas, och att livet vinner över döden.


Life is Good!


/m


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh gumman... tänk om pappa o monica hade varit me oss idag... dom hade nog varit stolta över oss... dom finns alltid me oss <3 Puss

2009-01-25 @ 20:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0